Ez az oldal a magyar kézműves sörökkel foglalkozik, melyek alkoholtartalmú italok. Emiatt az oldal látogatására csak nagykorú felhasználók jogosultak.
Mivel az oldal nagy része Facebook alkalmazás, emiatt a Facebooktól érkező tartalmak (komment doboz, lájk gomb stb.) csak a Facebookra bejelentkezett, nagykorú felhasználóknak jelennek meg. Az oldal teljes funkcionalitásának eléréséhez javasoljuk, lépjen be a Facebookra!
Szeretnéd használni az oldalt?
Igen
Nem
Sör történeti tudástár - 2015.12.04.
A kereskedelemnek az adás-vétellel járó profit keletkezése mellett volt egy másik pozitív hatása is: az áru cseréjével folyamatos információcsere is zajlott.
A települések közti sörkereskedelm előfeltétele volt, hogy a sör túlélje az utat, így két lehetőség volt: a sört stabliziálni, vagy az utat rövidíteni.
A sör országok közti kereskedelmének egyik példája volt az indiai piacra exportált világos ale, ma ismert nevén az India Pale Ale. Több a világhálón olvasható teória megdőlt azzal kapcsolatban, hogy az IPA-kat azért főzték erősebbre és komlósabbra, hogy túléljék a hosszú hajóutat, valamint az is, hogy ezt Hodgson sörfőzdéjében “találták fel”. Valójában a pale ale egy teljesen ismert stílus volt már az Indiába szállítása előtt is, és inkább pale ale prepared for the India market-ként ismerték, ami hasonló volt az akkoriban készülő világos, felsőerjesztésű sörökhöz. Ezen kívül Indiába ugyanúgy küldtek portereket 1790-től, a Kelet Indiai Társaság hajóin.
Az angliai sörkereskedelem virágzása az 1820-as években kezdődött, amikor a vasút fejlődése elindulni látszott. Így a Burton on Trent városában készült feketéket országszerte tudták árulni, itt kezdték el a sörök palackzozását is az 1600-as évek közepén. 1860 környékén a hűtött vas formák megalkotása után elindulhatott az üvegek tömeggyártása Csehország területén, ahol az üvegfújás hagyománya még a Római Birodalom idején alakult ki.
Ezzel párhuzamosan Pasteur megfigyelt a sörökben lévő organizmusokat, amiket ma élesztőként ismerünk. Pasteur arra is rájött, hogy melegítés után a sörben lévő organizmusok képtelenek szaporodni. Ennek a két újításnak köszönhetően megindulhatott a sör nagyüzemi gyártása, palackozása, majd terítése.
Az amerikai sörpiacon az 1800-as évek végén a Milwaukee-ban működő Pabst Brewing Company és a St. Louis-ban található Anheuser-Buschkét sörfőzde próbálta meg elérni, hogy nemzeti (és nem lokális) szinten árulják a sörüket. Ez a két sörfőzde úttörő volt a pasztőrizálás, a palackozás és a szállítás innovációiban, szemben a lokális piacra orientált sörfőzdékkel szemben, akik leginkább helyben értékesítették keg hordókban a söreiket. Óriási lökést adott a nemzeti sörkereskedelemnek a vasút folyamatos épülése is az Egyesült Államokban.